Vizita periodică la medicul de familie

Cand aţi fost ultima oară la medicul de familie pentru un control de rutină? Dacă răspunsul dumneavoastră se rezumă la câteva luni sau câţiva ani, putem spune clar şi răspicat că faceţi o mare greşeală. De ce? Pentru că vizita periodică la medic, în special în cazul persoanelor înaintate în vârstă, este o metodă eficientă de prevenție și diagnosticare precoce a diverse afecțiuni.

Ştim cu toţii că puţini români merg regulat la medicul lor de familie şi că şi mai puţini sunt cei care îşi fac anual analizele medicale de bază. Acestea sunt principalele motive pentru care majoritatea persoanelor află că suferă de diverse afecţiuni târziu, când adesea bolile se află într-un stadiu avansat. Atunci, medicii sunt nevoiţi să prescrie tratamente puternice, diete alimentare foarte stricte, dar şi interzică diferite tabieturi.

Majoritatea persoanelor merg la medic când îi supără ceva şi ignoră faptul că o vizită la medicul de familie, făcută atunci când nu ne doare nimic, este mult mai importantă. Doar în acest fel putem afla dacă trebuie să acordăm o atenţie sporită unei anumite afecţiuni sau dacă trebuie să schimbăm ceva în regimul nostru alimentar. Nu trebuie să uităm că multe boli apar fără anumite simptome, nu ne dor şi se dezvoltă silenţios. Ele pot fi depistate doar printr-un consult medical de specialitate.

Sănătatea este mult prea preţioasă pentru a fi tratată superficial, iar vizita la medicul de familie este primul pas spre o viaţă ferită de afecţiuni severe şi consumatoare de bani. Majoritatea bolilor cronice, care presupun un tratament ce trebuie luat toată viaţa, pot fi de multe ori prevenite printr-o simplă vizită la medicul de familie, efectuată de cel puţin două ori pe an. O discuţie cu medicul dumneavoastră de familie nu durează mai mult de 30 de minute, nu vă costă nimic şi vă poate ajuta să depistaţi din timp boli ca diabetul zaharat, hipertensiunea arterială şi chiar numeroase tipuri de cancer. Începerea timpurie a tratamentului este esenţială în încetinirea evoluţiei bolii şi în obţinerea unui control eficient al afecţiunii.

În ultimii ani s-a tot vorbit de importanţa prevenţiei atât în cabinetele medicilor de familie, cât şi în mass-media. Acum este timpul să acţionaţi şi să faceţi primul pas spre o prevenţie eficientă: programaţi-vă o vizită la medic!